DET PERSONLIGA KUNDMÖTET
Beröra och bli Berörd
Exempel på några programpunkter:
( alla uppdrag anpassas utifrån uppdragsgivarens behov och önskemål)
- Hantera det personliga mötet med intresse, inlevelse och närvaro.
- Lyssna i syfte att förstå hur kunden tänker, känner och önskar
- Observera varje människas unika kroppsspråk
- Skapa god kontakt på kort tid för att kunna vidareutveckla den på lång sik
- Skapa samförstånd och överenskommelser i dina samtal.
- Olika sätt att ta till sig ett budskap – Olika sätt att sända ett personligt budskap.
- Rätt attityd och goda värderingar i handling.
- Använda röst och kroppsspråk på rätt sätt i den situation som sker för att skapa samförstånd.
- Hantera klagomål, irritation, invändningar utan att hamna in i onödig argumentation
- Vidareutveckla kundservice.
- Ökad medvetenhet om det egna sättet att bete sig och andras agerande i en kommunikation/möte.